Anotácia
Modul Podniková stratégia poskytuje informácie a znalosti princípov strategického riadenia podniku, tvorby a uplatňovania podnikovej stratégie, strategického plánovania a hodnotenia podnikateľského zámeru. Pre dosiahnutie vytýčených cieľov ako aj ich postupného naplňovania potrebuje mať podnik jasnú stratégiu. Základnou otázkou, ktorú si pri tvorbe stratégie kladieme, je – „Ako?“ Ako dosiahnuť požadovaných výsledkov, ako predbehnúť konkurenciu, ako vytvoriť a udržať konkurenčnú výhodu alebo ako posilniť dlhodobú pozíciu firmy na trhu. Systematický prístup k analýze prostredia, zhromažďovanie a vyhodnocovanie strategicky významných informacíi nám pomôže lepše predvídať riziká a úspěšne naplňovať strategické ciele. Študenti si absolvovaním modulu prehĺb znalosti a zručnosti strategického riadenia podniku, ktoré budú môcť pragmaticky prispôsobovať a aplikovať v podmienkach konkrétnych firem.
Odporúčaná literatúra
- BĚLOHLÁVEK, F.; KOŠŤAN, P.; ŠULEŘ, O. Management. 1. vydání. Brno: Computer Press, 2006. ISBN 80-251-0396-X
- FOTR, J. a kol. Tvorba strategie a strategické plánování: Teorie a praxe. 1. vydání. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-3985-4
- GRASSEOVÁ, M.; DUBEC, R.; ŘEHÁK, D. Analýza v rukou manažera: 33 nejpoužívanějších metod strategického řízení. 1. vydání. Brno: Computer Press, 2010. ISBN 978-80-251-2621-9
- CHARVÁT, J. Firemní strategie pro praxi. 1. vydání. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-1389-6
- JAKUBÍKOVÁ, D. Strategický marketing: strategie a trendy. 2. rozšířené vydání. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4670-8