Anotácia
Cieľom tohto modulu je oboznámiť študentov s kultúrnymi odlišnosťami medzi 6 svetovými regiónmi (najmä Severná a Južná Amerika, Ázia, Európa, Blízky Východ a Afrika) s dôrazom na najdôležitejších obchodných partnerov (napr .: USA, Kanada, Mexiko, Brazília, Čína, Japonsko, Nemecko, Francúzsko a Rusko) a naučiť ich, ako úspešne využiť znalosti rozdielnych kultúrnych zvykov vo svoj podnikateľský prospech. Tento modul sa teda nezaoberá diplomatickým protokolom z pohľadu správania diplomatov (napr.: rauty, bankety, obradná etiketa, apod.), Ale je zameraný na medzinárodné obchodné rokovania z manažérskeho pohľadu.
Odporúčaná literatúra
- Gulová Soňa: Mezinárodní obchodní a diplomatický protokol, 3. vydání, Grada Publishing, Praha, 2013, ISBN: 978-80-247-4418-6
- Šroněk Ivan: Diplomatický protokol a praktické otázky společenské etikety. Praha, Nakladatelství Karolinum 2002. ISBN 80-246-0247
- Zamykalová, M.: Mezinárodní obchodní jednání, nakladatelství Professional Publishing, 2003, ISBN: 80-86419-28-2
- Moran R., Abramson N., Moran S.: Managing cultural differences, 9th Edition, Routledge, NY, USA, 2014, ISBN-13: 978-0415717359
- Harris P., Moran R.: Managing cultural differences: Leadership Skills and Strategies for Working in a Global World, 8th Edition, Elsevier Inc., MA, USA, 2011, ISBN: 978- 85617-923-2